![]()  | 
   | 
Období první dráhy v letech 1972 - 1973
  | 
 
 | 
Klub měl v té době osm členů. Předsedou klubu a také nejlepším modelářem a závodníkem byl Jaroslav Bureš. První oficielní veřejný závod 
zapsaný do kalendáře Svazarmu uspořádal klub 21.5.1972. Zúčastnilo se ho 17 závodníků z různých klubů. Kromě českolipských závodníků 
přijeli i soutěžící z Prahy, Ústí nad Labem a Vimperka. Českolipští modeláři kromě závodění na domácí dráze vyjížděli i na závody do 
Ústí nad Labem, Vimperka a Rumburka. Úroveň autodrah byla ale všelijaká. Například tříproudá autodráha v Rumburku, měla během pořádání 
závodů sjízdné pouze dva pruhy a také měla svéráznou "elektroniku". Časy v rozjížďkách se měřily na ručních stopkách a kola ve finálových 
závodech se počítala na prstech. (viz Zpráva ze soutěže v Rumburku v záložce "Dokumenty").
  | 
 
 | 
Charakteristický znak dráhového automodelářství té doby byla kafrová vůně (pro někoho zápach) Rheumosinu. Rheumosin byla vodička, která se 
kupovala v lékárně a normálně sloužila k mazání při reumatických potížích. Automodeláři však tímto přípravkem mazali pneumatiky modelů aut, 
které byly vyrobené z gumy na podrážky bot. Guma po namazání změkla, zvýšila se její přilnavost k dráze a tak mohly modely projíždět zatáčky 
větší rychlostí bez smyků. Dnešní specielní mechové pneumatiky pro dráhové modely a přípravky pro zvýšení přilnavosti (medy) byly ještě 
v nedohlednu. Obvyklá cesta začínajícího modeláře po obchodní síti vypadala tenkrát asi takhle. Nejprve do prodejny Švadlenky koupit 
pletací jehlice na výrobu šasí a na zadní osu. Potom vyžebrat v klempířství zbytky plechu a v opravně obuvi kousek gumy na podrážky. 
Poté do Elektry pro trubičkový cín a topnou spirálu do elektrického vařiče na výrobu ovladače (réglu) a do lékárny pro Rheumosin. 
Nakonec nastala nejsložitější část přípravy a to sehnat elektromotorek. Ploché Japonské motorky Mabuchi typy 16D a 26D byly k mání jen 
v modelářských klubech a i tam byly na příděl. No a potom už zbývalo jen sehnat plánek a karoserii na vysněný model. Karoserie v té době 
"vyfukovalo" z PVC fólií jen pár nadšenců z různých klubů, nebo se karoserie vyráběly ze sklolaminátu, ale to uměl málokdo. Známý "výrobce" 
karoserií byl Josef Šolc z Neratovic a důležitá postava té doby byl "obchodník" s modelářským materiálem Jiří Rod předzdívaný "Kavárník", 
který dokázal zajistit výrobu převodů, pastorků, obtisků a další modelářské "bižuterie" kterou na závodech prodával. Bez těchto podnikavých 
lidí by se automodelářství v té době rozvíjelo jen obtížně. A když už měl modelář všechny potřebné díly na hromádce, mohlo se konečně začít 
modelařit, ale k ježdění závodů bylo ještě v té chvíli daleko.
  | 
 
 | 
Automodelářství se však rychle vyvíjelo, modely se technicky zlepšovaly a našlo se i pár modelářů, kteří začali upravovat sériové motorky 
a zvyšovali jim výkon a výdrž. S vyšší úrovní modelů přišel nápad na pořádání náročnějších závodů. A tak se 1.12.1973 jel v České Lípě 
první ročník vytrvalostního pohárového závodu maket cestovních vozů Rallye Česká Lípa. Závod se jel na jednu hodinu a vítězem se stal 
Jaroslav Bureš s modelem Ford Capri RS. Tímto závodem začala tradice pořádání pohárových závodů, která pokračovala dalších 23 let na druhé 
i třetí autodráze. Zároveň to však byl na této autodráze i závod poslední. Dráha po dvou letech přestala vyhovovat svými parametry tehdejším 
požadavkům, a proto se v říjnu 1973 začalo se stavbou nové autodráhy. V té době měl klub již 18 členů, ale převážně žáků. Iniciátorem nové 
stavby byl opět předseda klubu Jaroslav Bureš.
  | 
 
 | 
