Závody začaly pátečním tréninkem, ze kterého bylo zřejmé, že Jirka Hameta a Květa Mašita přijeli dobře připravení. I když u Květy se 
to nedá tvrdit doslova. Snažil se v tréninku doladit svoje autíčko, ale nakonec přijal nabídku Jirky a v závodě startoval s půjčeným modelem 
(a udělal dobře :-). Adeptů na vítězství bylo víc, kromě dvou zmíněných to byli domácí Eva a Zdeněk Jarošovi a Vladimír Kuchař, 
jehož Porsche 917 se podařilo vyladit do dobré formy. Také mladý Vítek Zedníček jezdí obvykle hodně rychle. Dal se tedy očekávat 
dramatický souboj o první místo s těsnými výsledky. Očekávání se ale nenaplnilo, protože Jirkovi Hametovi to v den závodu všechno 
perfektně "sedlo" a ostatním závodníkům ujel. Zajel rekordní čas na jedno kolo v kvalifikaci a v závodě zlepšil výsledek o 22 kol proti 
minulému roku. Ale to jsem předběhl události.
  
K závodu bylo přihlášených 10 závodníků. Závod začal 2 minutovou kvalifikací, ve které jde o nejlepší čas na jedno kolo. Kvalifikaci 
vyhrál Jiří Hameta rekordním časem 6.26 vteřin, před Květou Mašitou (6.36), Vladimírem Kuchařem (6.42) a Evou Jarošovou (6.45). Tím byla určená 
nejrychlejší skupina pro krátký závod, který se jede na 4x5 minut. Krátký závod vyhrál Jiří Hameta který předvedl rychlou a pravidelnou jízdu.
 Na všech drážkách najel 45 kol = 180 kol celkem. Za ním se seřadili Květa Mašita, Vladimír Kuchař a Zdeněk Jaroš, všichni se ztrátou tří kol, 
která ještě v té chvíli nevypadala hrozivě. Z první skupiny vypadla po vlažném výkonu Eva Jarošová.
  
Před startem do druhé delší a náročnější části závodu na 4x10 minut byla polední přestávka vyplněná tradičním gulášem. Výsledky první části už 
napovídaly, kdo je nejrychlejší, ale závod trvá dlouhých 40 minut a během nich se může stát ledacos. Stalo se ale jen to, že Jiří Hameta 
ujížděl a ujížděl. Za ním se s odstupem držel na druhém místě  Květa Mašita a na třetím Zdeněk Jaroš. Vláďa Kuchař katastrofálně pokazil 
poslední jízdu na červené dráze a propadl se až na páté místo za Evu Jarošovou, která ani v dlouhém závodě nepředvedla příliš dobrý výkon. 
Také ve druhé a třetí skupině nikdo za závodníků nepředvedl nic oslnivého. Smůlu měl Vítek Zedníček, když jeho model přeskočil v průběhu 
závodu do jiné drážky a došlo ke kolizi mezi modely. Při nárazu se jeho model poškodil a Vítek musel opravovat, což ho připravilo o možnost 
lepšího výsledku.
  
Když se výsledky závodů sečetly, jen se potvrdilo, co už bylo předem jasné. Zvítězil Jiří Hameta rekordním výkonem 544 kol. Na druhém místě 
skončil Květa Mašita - 536 kol, třetí byl Zdeněk Jaroš - 533 kol a čtvrtá dojela Eva Jarošová - 530 kol. Závodníci na dalších místech 
už měli výrazně větší ztrátu. O tom, jak byl letošní závod hodně rychlý, svědčí to, že letos pátý Vladimír Kuchař by s 524 ujetými koly, 
vyhrál loňský závod s náskokem dvou kol.
  
Po vyhlášení výsledků závodu a předání tradičních Becherovek letošní sezóna "spolku nostalgických důchodců" skončila. Jak bude vypadat 
ta příští je ještě ve hvězdách. V roce 2020 by měly být dva pohárové závody. Koncem února "Siluety", a v listopadu "Den veteránů". Mezi tyto 
závody chceme zařadit několik klubových závodů, ale jejich počet záleží na počtu účastníků, protože nemá smysl pořádat závody pro 6-7 lidí. 
Po rozhovorech s ostatními modeláři to vypadá tak, že největší problém jsou termíny. Dohodnout vhodné datum, aby vyhovovalo většině je skoro 
nemožné. A zbývá ještě jeden závod, "2,4 hodinovka", o kterém pokaždé říkáme, že už ho pořádat nebudeme, ale už jsme odjeli tři ročníky, 
tak proč ne čtvrtý :-).
  
 krátké video ze závodu  "Den veteránů" foto a video Ing. Karel Musil
 |